کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9168 | مشاهده و دانلود: 737864499 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/13 | اعضاء: 316439 | نظرات: 37895
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

درمان میگرن با ارسال سیگنال برقی به مغز

به گزارش سافت گذر، کسانی که میگرن دارند، ممکن است پس از رخ دادن بیماری، تصاویری مانند نقاط سیاه، اشعه هایی از نور و یا خطوط موج داری مشاهده کنند. این نوع تصاویر توسط فعالیتی الکتریکی در مغز ایجاد می شوند که در یک مطالعه جدید، محققان از دانشگاه ایالت Penn توانسته اند از گسترش این نوع تصاویر جلوگیری نمایند که این اقدام آنها می تواند نخستین گام جدی برای کاهش میگرن پیش از به اوج رسیدن این بیماری باشد.

تکنولوژی پزشکی دارو جریان های الکتریکی

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که وقتی میگرن کسی فعال شد، چه اتفاقی در مغز می افتد ولی شواهد نشان می دهد که رخ دادن چنین اتفاقاتی مانند مشاهده خطوط موج دار و . . . حاصل یک نوع شوک الکتریکی در مغز است.

زمانی که این سیگنالها در مغز فعال می شوند، نورون های موجود در کورتکس بصری می سوزند و نوعی حالت گیجی ایجاد می کنند و دردی که بیمار حس می کند مانند دردی است که پس از شوک الکتریکی در بدن او ایجاد می شود زیرا رگ های خونی او حالت مشتعل به دست می آورند.

به گزارش سافت گذر، اندرو والن، یکی از محققان این مطالعه می گوید:(( فعالیت الکتریکی در مغز که سبب این اتفاقات می شود، مانند یک خاموشی ممتد است و تنها به یک سلول مربوط نمی شود بلکه چندین واکنش که در مغز حرکت می کنند باعث رخ دادن این اتفاقات می شود به همین دلیل است که فرد مبتلا به میگرن به یک مدت زمانی نیاز دارد تا شرایطش دوباره به حالت عادی بازگردد)).

بنابراین محققان ایالت Penn تصمیم گرفتند تا خاموشی ممتد در مغز را مورد بررسی قرار دهند به همین دلیل آن را افسردگی در حال گسترش نیز نامیدند.

در مغز موش، این تیم ابتدا خاموشی ممتد را با تغییر پتاسیم موجود در مغز فعال کردند و سپس برای دو قطبی سازی سلولهای آسیب دیده مغز، مقداری جریان الکتریکی به آنها وارد نمودند.

با استفاده از یک جریان الکتریکی، محققان دریافتند که فعالیت های الکتریکی سبب می شوند تا درد میگرن کاهش یابد.

به گزارش سافت گذر، استیون اسشیف، یکی دیگر از محققان این مطالعه می گوید:(( ما فکر کردیم که اگر فاز ابتدایی درد را متوقف کنیم، مشاهده خطوط موج دار و . . . دیگر رخ نخواهد داد. بنابراین در نهایت عامل لازم برای توقف افسردگی در حال گسترش را پیدا کردیم و متوجه شدیم که دلیلی که باید این کار را انجام دهد، با یافته های ما در تضاد است. به همین دلیل پس از اینکه جریان مخالف را انتخاب کردیم، جریان الکتریکی رخ داده در مغز متوقف شد. در نهایت به نوعی فهم بیوفیزیکی رسیدیم که آن را به فیزیولوژی فرآیند مشاهده خطوط موج دار و . . . ربط دادیم و به این نتیجه رسیدیم که با ارسال یک جریان می توانیم شرایط را بهتر یا بدتر نماییم)).

جالب اینجا است که محققان می گویند که مسیر حرکت جریان های الکتریکی برای درمان میگرن دقیقاً مخالف مسیر استفاده شده برای کنترل بیماری است به همین دلیل این درد با این شیوه کاهش می یابد.

به گزارش سافت گذر، اگرچه تیم تحقیقاتی هنوز نتوانسته است تا میگرن را به طور کامل درمان کند، ولی این تحقیق یک گام مهم به سمت درمان این بیماری به شمار می رود.

البته چنین راهکارهایی در گذشته نیز به کار رفته تا میگرن درمان شود ولی کاهش درد این بیماری توسط آن شیوه ها مقطعی بوده است. ضمن اینکه استفاده از دارو Aimovig یک دارو تأیید شده برای درمان میگرن است ولی بسیار گران و محرک بیماری های دیگر می باشد.

محققان می گویند که استفاده از این جریان های الکتریکی برای انسانها هیچ مشکلی ندارد و امیدوار هستند تا از این شیوه درمانی در آینده ای نزدیک در کلینیک های پزشکی استفاده شود.




منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42071 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/15 تعداد مشاهده: 2056
سافت گذر